Menüpontok

Innovációmenedzsment

Az üzleti célú vállalati innovációmenedzsment azon vállalati intézkedések összessége, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat a leghatékonyabb módon tudjon a piaci igényeknek (a fizetőképes keresletnek) megfelelő kínálatot (termékek, szolgáltatások), valamint a kínálat előállításához szükséges vállalati adottságokat (eljárások, technológiák, eszközök) létrehozni, és ezeket a legjobb megtérülési feltételekkel tudja használni és hasznosítani. (Kínálat és adottságok együttesen: eredménytermék)

Vállalati innovációmenedzsment folyamata

Az Eredménytermék gazdasági megtérülését az Eredménytermék üzleti célú hasznosításából származó jövedelmek (BIC) és az Eredménytermék megvalósítására irányuló innovációs kiadások (RDC) különbségeként határozzuk meg.

Az innovációmenedzsment az ehhez szükséges feltételeket az eredménytermék létrehozására irányuló innovációs projekt és az eredménytermék hasznosítását biztosító üzleti modell összehangolásával teremti meg. Az innovációmenedzsment szakszerű és módszeres alkalmazása lehetővé teszi, hogy az innovációs projekt és az üzleti modell időtartama, valamint az innovációs kiadások és az üzleti hasznosításból származó jövedelmek optimalizálásra kerüljenek, biztosítva ezzel az eredménytermékek és a vállalati innovációs tevékenység kedvező megtérülését. 

Kapcsolódó fogalmak
Innováció
Vállalati fejlesztési tevékenység, amely új vagy lényegesen megújított termékek és szolgáltatások, üzleti és technológiai folyamatok, valamint berendezések létrehozására irányul.
Innovációs projekt
A vállalati innovációs tevékenység megvalósítási kerete. A termék- és szolgáltatás (kínálat), az üzleti folyamat és berendezések (adottságok) megvalósítási feltételeinek összefoglalása tervezési és megvalósítási célra. Az innovációs projekt az ötlet felmerülésétől az ipari és a piaci szempontból is validált eredménytermék létrehozásáig tart.
Eredménytermék
Az innovációs projektben létrehozott kínálatot (termék, szolgáltatás) és adottságokat (üzleti folyamatok, eljárások, gépek és berendezések) együttesen eredményterméknek nevezzük.
Üzleti modell
Az üzleti modell átfogja azt az időtartamot, amíg az eredménytermék használatával vagy hasznosításával jövedelmet tud termelni a vállalatnak.
Érdeklik a részletek?

Kattintson a képre, és nézze meg a videót vállalati innovációmenedzsment esettanulmánnyal együtt!

Inkább elolvasná?

Kattintson a képre, és olvassa el a Vállalati innovációmenedzsment cikket teljes terjedelmében!

Üzleti / vállalati innovációmenedzsment

Többszáz sikeres vállalati innovációs referencia az elmúlt évtizedekből

Az elmúlt évtizedekben cégcsoportunk többszáz vállalatfinanszírozási, és üzleti célú vállalati innovációval összefüggő feladatot oldott meg, jelentős pénzügyi és gazdasági hasznot biztosítva ügyfeleinek. Szakmai tudásunk és gyakorlati tapasztalunk alapját a hazai gazdaság legszélesebb körében működő ügyfélkörünk, és a megoldásra került problémák sokszínűsége adja. Fontos vállalati értéknek tartjuk az etikus működést! A jövedelemtermelés mellett ezért kifejezetten nagyhangsúlyt fektettünk az etikus működésre, amely szerintünk mára kiemelkedő értékké vált a szakmai tudás mellett. Ahol pedig lehetőségünk adódik segítünk! Rendszeren támogatjuk a nehéz helyzetben lévő rászorulókat, legyen szó járványról, természeti csapásról, vagy háborús helyzetről!

Szeretne meggyőződni a leírtakról? Keressen ismerőst referenciánk között!

További kérdése van? Lépjen kapcsolatba velünk!