Menüpontok

Az üzleti célú vállalati innovációmenedzsment

Eszköz az üzleti célú vállalati innovációk megtérülésének maximalizálásához

Az üzleti célú vállalati innovációmenedzsment megértéséhez az eredménytermék életciklusa szolgálhat kiindulásként. Eredményterméknek nevezzük a sikeres vállalati innovációs (kutatás-fejlesztési) projektek eredményét. Ez lehet új vagy lényegesen megújított termék/szolgáltatás (együttesen kínálat), eljárás és eszközrendszer (együttesen adottság). A vállalatok elsődleges célja, hogy az eredménytermékek versenyképesek, ezért jövedelmezően hasznosíthatóak legyenek.

Az eredménytermék életciklusa az eredménytermék élettartama. Az életciklus két szakaszra bontható. Az első szakasz az eredménytermék megvalósítása, amely az ötlet felmerülésétől az üzleti célú hasznosításra alkalmas kiviteli alak megvalósításig tart. A második szakasz az eredménytermék üzleti célú hasznosítása, amely addig tart, amíg az eredménytermék valamilyen módon hasznosításra kerül. Az eredménytermék életciklusa tehát a megvalósítására irányuló első szakasz, és az üzleti hasznosítására irányuló második szakasz együtteseként írható le.

Vizsgáljuk meg, hogy hogyan alakulnak a vállalat céljai az eredménytermék életszakaszaiban:

Miért követi a vállalat ezeket célokat? A profitorientált környezetben az innovációs tevékenységgel, azaz az eredménytermékkel elérhető megtérülés maximalizálása a cél. Ehhez pedig a megvalósítási kiadások és a hasznosítási jövedelmek optimalizálása szükséges.

Hogyan érhető el, hogy teljesüljenek ezek a vállalati célok?

Ezek a feltételek azonban önmagukban általában nem teljesíthetők. A sikerhez szükséges, hogy az innovációs projekt és az üzleti modell célirányosan és eredményesen összekapcsolásra kerüljön. 

Csak ezt tudja biztosítani, hogy a vállalat:

A megtérülés csak így maximalizálható. A vállalati gyakorlatban az innovációmenedzsment az a kapocs, divatos kifejezéssel élve interfész, amely képes ennek a feladatnak a célirányos és eredményes végrehajtását biztosítani. 

Az üzleti célú vállalati innovációmenedzsment tehát azon vállalati tevékenységek összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a vállalat a leghatékonyabb módon tudjon létrehozni a piaci igényeknek (a fizetőképes keresletnek) megfelelő, versenyképes termékeket, szolgáltatásokat és eljárásokat, és ezeket a leghosszabb ideig, a legjobb megtérülési feltételekkel tudja használni vagy hasznosítani. 
 

További kérdése van? Lépjen kapcsolatba velünk!